Sunday, May 12, 2024

142. කැරට්

හා පැටියා උදෙන්ම නැගිට්ටා. මුහුණ කට සේදුවා. හොඳටම බඩගිනි වගේ. මොනවාහරි කන්න හිතාගෙන කැරට් පාත්තිය පැත්තට ගියා. ආ මේ තියෙන්නෙ කැරට් හොඳට හැදිලා. සමහර ලස්සන ලස්සන කැරට් අල පොලොවෙනුත් උඩට මතු වෙලා. හා පැටියාගේ කටට කෙල ඉනුවා. 

හා පැටියා පොඩ්ඩක් පොළව හාරලා කරත අලයක් ගලවලා ගත්තා. "අපෝ මේ කැරට් අලේ බොහොම පුංචියි නේ. මගේ බඩගින්නේ හැටියට මේක මගේ බඩේ ගෑවෙන්නවත් මදි." හා පැටියා තනියම කියෙව්වා. පුංචි කැරට් අලේ කේන්තියෙන් පැත්තකට දාලා හා පැටියා ආපහු පොළොව හෑරුවා. තව අලයක් ගලවා ගත්තා. "අපෝ මේකත් පුංචි වැඩියිනෙ. මේක මගේ බඩේ බාගයක් පිරෙන්නත් මදි. මේ පාත්තියේ පුංචි කැරට් අල විතරමද තියෙන්නෙ. තව ටිකක් හාරලා ලොකු අලයක් කොහොමහරි ගලවා ගන්න ඕනෙ." හා පැටියා ආපහු පොළොව හාරන්න පටන් ගත්තා.

"මේ පාර නම් විසාල අලයක් ලබෙන්න වගේ. අදිනවා අදිනවා කෝ කැරට් අලේ එන්නේ නෑ." හා පැටියා හොද හුස්මක් අරන් පුළුවන් තරම් හයියෙන් කැරට් අලේ ඇද්දා. කිව්වත් වගේ ඒ පාර නම් හම්බ වුණේ මහා විසාල කැරට් අලයක්. "බුදු අම්මෝ මේකේ ලොකු. මේක මට තනියෙන් කාලා ඉවර කරන්න බෑ. මගේ බඩත් පැලෙයි මේක සේරම කන්න ගියොත්." හා පැටියා ආයෙමත් තනියෙන් කියෙව්වා. 

"අපරාදෙ මගෙ මහන්සිය. ඇයි අප්පා. මගේ බඩට හරියන කැරට් අලයක් හොයන්න මේ තරම්ම අමාරුද? අතාරින්න නරකයි. මේ ගැලෙව්වා වගේ තව එකක් ගලවගන්න ඕනෑ." හා පැටියා එයාටම කියා ගන්නා ගමන් ආපහු කැරට් පාත්තිය හාරන්න ලෑස්ති වුණා.

"හෝව්...හෝව්...හෝව්...." පොළොව හාරන්න හැදුවා විතරයි හා පැටියාට කවුදෝ කතා කරනවා ඇහුණා. කෝ කවුද? කොහෙන්ද කතා කරන්නෙ. හා පැටියා වට පිට හැමතැනම බැලුවා. කෝ කවුරුවත් නෑනෙ. "මෙහේ මෙහේ. මං මෙහේ. වටපිට බලලා හරියන්නේ නෑ. උඩ බලන්න." කතාකරන සද්දේ ආපහු ඇහුණා. හා පැටියා උඩ බැලුවා. ආ මේ ඉන්නේ ඉර මාමානෙ. හා පැටියා දිහා බලාගෙන හිනා වෙවී. 

"හා පැටියො...ඔය කරන වැඩේ නම් එච්චර හොඳ නෑ. මං බලාගෙන හිටියෙ. ඔහොම ගියොත් කැරට් පාත්තියම ගලවලා තමයි නතර වෙන්න වෙන්නෙ." ඉර මාමා කිව්වා. "ඉතින් ඉර මාමෙ. මගේ බඩට ගැලපෙන කැරට් අලයක් තාම හම්බ වුණේ නෑනෙ." හා පැටියාත් උත්තර දුන්නා. "එහෙම අපේ බඩේ ගානටම කැරට් අල හැදෙන්නෙ නෑ හා පැටියො. ඔයා ඔය හාරපු කැරට් වලින් එකක් අරන් කන්නකො. ඒක මදියි වගේ නම් තව එකක් කන්න පුළුවන්. ඒක වැඩියි වගේ හිතෙනවා නම් ඉතුරු ටික ගෙදර අරන් ගිහින් මල්ලිට දෙන්න පුළුවන් නේ. හරි සරලයි." ඉර මාමා පැහැදිලි කළා. "දැන් ඔය ගලවපු අල ටික ඔයාට විතරක් නෙවෙයි. ඔයාගෙ හා පවුලටම ඇති වෙයි. ඉතුරු ටික මතක ඇතුව යනකොට අරන් යන්න. හෙටත් කන්න අපි කැරට් අල ඉතුරු කරගන්න එපයි. නිකරුණේ කිසිම දෙයක් නාස්ති කරන්න හොඳ නෑ." ඉර මාමා තව දුරටත් කියාදීලා අයෙමත් අහසට ගියා. 

"කල්පනා කරලා බැලුවාම කාරණාව ඇත්ත තමයි. අපරාදෙ මම තව ගලවන්න ගියා නම් ඔක්කොම නාස්ති වෙනවා. හොඳ වෙලාවට ඉර මාමා මට කතා කළේ." හා පැටියාට හිතුණා. හා පැටියා කැරට් අලයක් කන්න පටන් ගත්තා. ම්ම්...රසම රසයි. තව එකක් කන්න නම් පුළුවන් වගේ. ඒක ගෙදර ගිහින්ම කනවා. එහෙම හිතපු හා පැටියා ඉතුරු කැරට් ටික එකතු කරලා මල්ලට දමා ගත්තා. ගෙදර යන්න පිටත් උනා. විටෙක නටමින් විටෙක පනිමින් කැරට් මල්ලත් අරන් ගෙදර යන හා පැටියා කිව්ව කවි මග දිගටම ඇහුණා. 

කැරට් කැරට් කැරට් 
තැඹිලි පාට කැරට් 
කන්න කන්න ආස හිතෙන 
හොඳම කෑම කැරට්...

රසම රසයි කැරට් 
ගුණම ගුණයි කැරට් 
හාවොන්ටම කන්න හැදෙන 
හොඳම අලේ කැරට්...

අමුවෙන් කන කැරට් 
සම සුරකින කැරට්  
ඇස් පෙනීම දියුණු කරන 
විටමින් පිරි කැරට්...

අදත් කන්නෙ කැරට් 
හෙටත් කන්නෙ කැරට් 
හාවො අපේ ජීවිතේම 
කැරට් කැරට් කැරට්....

© සිත්තර පැංචි 
2024-05-12

No comments:

Post a Comment

අලුත් සිතුවම්

148. සොයුරු පෙම